Praktyczny kurs menedżerski dla kapłanów

Autor | Dodano
Kategorie: Polecamy

Kurs menedżerski dla kapłanów 23.10.2012 – 14.03.2013

Na skróty:
» idea kursu
» program szkolenia
» szczegóły organizacyjne, terminy
» koszt uczestnictwa
» kontakt
» zgłoszenia

Pobierz » Folder informacyjny PDF

Idea kursu

Kurs menedżerski dla kapłanów

Folder informacyjny PDF

Współczesny Kościół potrzebuje dobrych przywódców, szefów, menedżerów. Ludzi otwartych na zmiany, doskonalących swoje kompetencje, kreatywnych, potrafiących skupiać wiernych wokół parafii, współpracować z otoczeniem, zarządzać ludźmi i majątkiem, posiadających ugruntowaną wiedzę z zakresu zarządzania.

Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców Talent, prowadzone przez Księży Sercanów – rozpoczyna 23 października praktyczny kurs menedżerski dla proboszczów, kapłanów kierujących instytucjami kościelnymi.

 Szkolenie wyposaży kapłanów w fachową wiedzę i narzędzia, pozwoli na wymianę doświadczeń oraz wypracowanie rozwiązań. Niewątpliwym atutem kursu jest jego praktyczne ukierunkowanie oraz możliwość pracy w małej (max. 16-osbowej) grupie.


Program szkolenia

I. PARAFIA – SPECYFICZNA ORGANIZACJA I JEJ WIZERUNEK – 18 godzin

1. Parafia jako organizacja
2. Wizerunek parafii
3. Wykorzystanie internetu w parafii
4. Podatki w myśl społecznej nauki kościoła

II. WSPÓŁPRACA Z WIERNYMI – 18 godzin

1. Współpraca z wiernymi jako realizacja misji duszpasterskiej i apostolskiej parafii
2. Ochrona danych osobowych

III. ZARZĄDZANIE PERSONELEM W PARAFII – 18 godzin

1. Wprowadzenie do pracy w parafii
2. Delegowanie zadań
3. Motywowanie
4. Ocena pracy

IV. ZARZĄDZANIE FINANSAMI – 18 godzin

1. Ekonomia w parafii
2. Planowanie przedsięwzięć
3. Zasady gospodarności

V. ROZWÓJ KOMPETENCJI OSOBISTYCH – 18 godzin

1. Organizacja pracy i zarządzanie czasem
2. Trening kreatywności: twórcze i krytyczne myślenie
3. Metody twórczej pracy nad homilią

PROWADZĄCY

Anna Jaworek – ekonomistka, dziennikarka, doświadczony szkoleniowiec. Autorka wielu programów szkoleniowych i materiałów dydaktycznych. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Praktyk zarządzania i organizacji pracy. Od 13 lat współpracuje z Duszpasterstwem Przedsiębiorców i Pracodawców Talent prowadzonym przez Księży Sercanów.

Ewa Małek – ze szkoleniami związana od 12 lat. Przewodnicząca podlaskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Trenerka umiejętności społecznych, kompetencji zarządzania oraz budowania współpracy i partnerstwa. Edukatorka partycypacji społecznej, ekspert wsparcia procesów zarządzania w biznesie. Autorka publikacji i materiałów dydaktycznych.

ks. Przemysław Król – sercanin, święcenia przyjął w 2005 roku. Doktorant na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Od 2007 roku współtworzy Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców „Talent”. Pasjonat nowych form komunikacji, twórca stron (www.DuszpasterstwoTalent.pl i inne), współtwórca kilkunastu projektów internetowych (mailing, pozycjonowanie, wideokonferencje, Facebook).

ks. Piotr Kobeszko – święcenia przyjął w 2007 roku. Doktorant i wykładowca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na Wydziale Nauk Społecznych, prowadzi zajęcia z zakresu współczesnych kierunków pedagogiki oraz pedagogiki chrześcijańskiej. Doświadczony szkoleniowiec i moderator. Pełnił funkcję asystenta KSM archidiecezji Białostockiej.


Szczegóły organizacyjne, terminy

Kurs menedżerski dla kapłanów składa się z 5 spotkań, każde trwa 3 dni (18 godzin zajęć). Łącznie obejmuje 90 godzin efektywnej nauki. Warsztaty zorganizowane poza strukturami uczelnianymi, nieakademicka forma spotkań, podkreślają ich praktyczny wymiar. Zajęcia mają formę aktywnych warsztatów, angażujących wszystkich do wspólnej pracy, wymiany doświadczeń, ćwiczenia umiejętności w bezpiecznych warunkach grupy szkoleniowej. Maksymalna ilość uczestników w grupie 16 osób.

Uczestnikom zapewniamy noclegi i pełne wyżywienie. Harmonogram zajęć pozostawi każdemu Kapłanowi czas na indywidualne skupienie i modlitwę. Zaplanowanych jest także szereg atrakcji, w tym spotkanie z ciekawym gościem, zwiedzanie Warszawy, spotkania i gry integracyjne.

Miejsce szkolenia

Zajęcia odbywają się z w klasztorze Księży Sercanów w Warszawie, ul. Łowicka 46 (Stary Mokotów). Dojazd z Dworca Centralnego PKP tramwajem linia nr 10, 16, 17, 33 (ok. 25 minut). Zakwaterowanie uczestników w pokojach jednoosobowych z łazienką.

Terminy zjazdów

23–25 październik 2012 r.
27–29 listopad 2012 r.
11–13 grudzień 2012 r.
26–28 luty 2013 r.
12-14 marca 2013 r.

Program zjazdu:

I dzień II dzień III dzień

18.00 – zakwaterowanie
19.00 kolacja
20.00 – 21.30 – zajęcia
21.45 – Kompleta

7.45 – Jutrznia
8.00 – śniadanie
8.45 – 10.15 – zajęcia
10.15 – 10.30 – przerwa
10.30 – 12.00 – zajęcia
12.00 – Msza Święta
13.00 – obiad
14.30 – 16.00 – zajęcia
16.00 – 16.15 – przerwa
16.15 – 17.45 – zajęcia
18.00 – Adoracja i nieszpory
18.30 – kolacja
20.00 –spotkanie integracyjne

7.00 – Jutrznia i Msza Święta
8.00 – śniadanie
8.45 – 10.15 – zajęcia
10.15 – 10.25 – przerwa
10.25 – 11.55 – zajęcia
11.55 – 12.10 – zajęcia
12.10 – 13.40 – przerwa
14.00 – obiad

 


Koszt uczestnictwa

Koszt uczestnictwa w półrocznym kursie (15 dni – łącznie 90 godzin) wynosi 3600 zł od osoby.

Wpłatę można dokonać jednorazowo przed szkoleniem lub w trzech ratach:

I rata – zaliczka w wysokości 600 zł w momencie zgłoszenia na szkolenie (decyduje kolejność zgłoszeń)
II rata – 1500 zł – w terminie do 10 października 2012 r.
III rata – 1500 zł – w terminie do 10 grudnia 2012 r.

Cena obejmuje:

1. Dostęp do wiedzy eksperckiej z dziedziny prawa, zarządzania, umiejętności społecznych, wizerunku, dziennikarstwa, marketingu.
2. Komplet materiałów edukacyjnych na nośnikach CD.
3. Możliwość wymiany doświadczeń.
4. Możliwość przećwiczenia umiejętności w bezpiecznym środowisku i informację zwrotną.
5. Gotowe narzędzia do wykorzystania w pracy, np. budżet, plany działań, struktury, drzewa decyzyjne, scenariusz rozmów, schemat regulaminu organizacyjnego, itp.
6. Opiekę merytoryczną i organizacyjną.
7. 2 nocleg w jednoosobowym pokoju z łazienką.
8. Całodzienne wyżywienie w każdym dniu pobytu na szkoleniu.
9. Spacer badawczy.
10. Wieczór z gościem, piesza wycieczka do sanktuarium Św. Andrzeja Boboli, spacer po Warszawie.
11. Certyfikat ukończenie kursu.

Nr konta, na które należy dokonywać opłaty za uczestnictwo w szkoleniu:

09 1020 2892 0000 5102 0211 6978
Księża Sercanie Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców
ul. Saska 2, 30-715 Kraków


Kontakt

Wszelkie pytania związane z organizacją i zakresem merytorycznym można kierować bezpośrednio do koordynatorów szkolenia:

Ewa Małek, tel. 510 668 720 ewamalek@arsapolska.pl

ks. Grzegorz Piątek SCJ tel. 600 896 895 gpiatek@scj.pl


Zgłoszenia

Wypełnij formularz, aby zapisać się na kurs

 Po zapisaniu się otrzymasz wiadomość e-mail. Pamiętaj, że o kolejności zgłoszeń decyduje wpłata zaliczki w wysokości 600 zł.

Zgłaszając uczestnictwo w warsztatach uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców, jego adresu poczty elektronicznej, w myśl przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w zakresie prowadzonej Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców działalności marketingowej oraz zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz.1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która weszła w życie 10.03.2003 r., wyraża zgodę na otrzymywanie poczty droga elektroniczną oraz na umieszczenie danych w bazie adresowej Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców, zachowując prawo do ich wglądu, poprawiania lub usunięcia.


 

Kurs menedżerski dla kapłanów

Pobierz folder informacyjny PDF

 

Podziel się:

O autorze


© 2011 Duszpasterstwo Talent. All rights reserved.

Szanujemy Twoją prywatność.